TOPlist
VisioPlus - 360° view
Představením nové výrobní řady 900 Vario ve výkonovém rozsahu od 240 do 390 PS dává Fendt odpověď na tuto výzvu a představuje silný topmodel 939 Vario s výkonem 390 koní jako nejsilnější standardní traktor na trhu. Další superlativ nabízí značka také nejvyšší rychlostí 60 km/h. Díky velkému obutí s průměrem kol až 2,15 metrů a s povolenou hmotností až 18 tun je 939 Vario v současnosti nejsilnějším standardním traktorem, který je v oblasti zemědělství k dispozici.
    Základem kabiny je koncepce x5 tak, jak ji známe z předchozích modelů. V nové řadě 900 Vario však zaznamenala kabina také další změny. Především jde o ještě lepší výhled díky panoramatickým sklům v celé kabině - plocha prosklení je 3,5 m2. O příjmené klima za jakéhokoliv počasí se stará automatická klimatizace, pro ještě větší komfort je v klimatizovaném odkládacím boxu chladné pití. Při chladných dnech je zde pak možnost vyhřívané sedačky. Také pro spolujezdce se značně zvýšil komfort díky lepšímu a pohodlnějšímu sedadlu, samozřejmě s bezpečnostním pásem. Pneumatické tříbodové odpružení kabiny redukuje nárazy a zvyšuje pohodlí pro řidiče. Ještě lépe se bude řidič cítit při kombinaci odpružení kabiny s integrovanou úrovňovou regulací. Absolutně nová měřítka pohodlí představuje kombinace odpružení kabiny, nápravy i sedačky - něco takového umožňuje v oblasti traktorů jedině Fendt.
     Základním prvkem navýšení výkonu je nový šesti válcový motor Deutz se systémem vysokotlakého vstřikování Common-Rail s pracovním tlakem 2.000 barů. Díky zvětšení zdvihu a vrtání může být zdvihový objem 7,8 litrů a tím lze dosáhnout výkonu 390 koní. Výborné dynamické vlastnosti motoru Deutz s optimalizovaným systémem chlazení vyplývají vedle přesného vstřikování především z nového turbodmychadla s elektronicky regulovaným wastegate. Také u nové řady 900 Vario vsází Fendt na úspornou technologii SCR, aby byly splněny emisní normy stupně 3b (Tier IV interim). Základem pro to byla celková hospodárnost traktorů Fendt, čili náklady na hektar, na kterých mají největší podíl právě náklady na spotřebu pohonných hmot. Následně přes snížení emisí oxidů dusíku a pevných částic mohla být zřetelně snížena i spotřeba paliva, stejně jako objem CO2. Následná úprava výfukových plynů po spalovacím procesu je realizována vodným roztokem močoviny AdBlue. Odpadne tak zpětné vedení spalin zlepšuje se i spalovací proces, což obojí vede ke snížení spotřeby pohonných hmot. Také potřebný výkon chladící soustavy je snížen právě díky technologii SCR a ztráty jsou naprosto minimalizovány.
x_939_1 939Vario_Federung
939_terminal 939_vario
Prospekt
Technické údaje